13 juni 2010

I dag


hade vi äntligen tid att åka ut till Torpet. Det är inte bra att vänta en månad med att titta till det, särskilt inte den här årstiden. Gräset var en halvmeter högt, iofs var det ganska fint med en äng av smörblommor men vi var förstås tvungna att klippa gräset ändå. Rabatterna hade växt igen alldeles så jag röjde rätt rejält i dem. Och jag tänker göra om rabatterna en hel del. Det blev inte så bra med lavendeln som jag planterade förra året. Jag tänker flytta dem och köpa ännu flera så att det blir lite mer sammanhängande buskage. Sen vill jag ha några blommande buskar och några marktäckare. Linden verkar ha klarat sig, men körsbärsträdet klarade inte av snösmältningen och allt vatten som inte runnit bort från gräsmattan. Kanske blir det en fläder i stället, har läst nånstans att de kan stå där det är dåligt dränerat.

Inga kommentarer: